Etiketter

mandag 7. mars 2016

Digital fortelling

Vi skal lage en digital fortelling med informasjon om et mediefenomen. Den digitale fortellingen skal være på engelsk for å nå et større publikum. Et fenomen er noe som har forandret verden vi lever i  idag. For eksempel telefonen har gått fra en murstein til en tynn skjerm. Fenomen eksempler er sosiale medier, apper, mac, pc, gaming og masse annet ny moderne.  Fortellingen skal inneholde Bakgrunn/historikk for mediefenomenet, fakta om mediefenomet, Positive og/eller negative sider ved mediefenomenet og hvilken innflytelse mediefenomenet har på  kulturen,samfunnet,grupper av mennesker. Den digitale fortellingen ska vare i cirka 2 til 5 minutter.

Jeg skal lage en video om viral markedsføring ved hjelp av sosiale delingstjenester. Jeg skal bruke det så kalte hoverboardet (swagway) som har klatret seg opp til det mest populære produktet på markede i dag uten noe reklame videoer eller postere. Dette produktet har blitt kjent gjennom sosiale delingstjenester som inatagram, vine, Facebook osv. Jeg skal snakke om hva som gjør noe viralt og hva ordet viralt betyr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar